A Nemzeti Segélyvonal, azaz a 1752-es telefon készenléti telefonszám hívásával napokon belül pénz adományozható a hirtelen bajba jutott honfitársainknak. A telefonszám felhívásánál a telefonszolgáltató egyszerűen megterheli 250 forinttal az adományozó tárcsázót. A beérkezett hívások száma a főoldali számlálón és az Aktuális gyűjtés oldalon követhető figyelemmel.

 A Nemzeti Segélyvonal telefonos villámgyűjtést hirdet meg a határon belüli és túli közösségek tagjai segélyezésére akkor, ha azok hirtelen bajba kerülnek (pl. árvíz, tömegszerencsétlenség). A villámgyűjtést az alapítvány kuratóriuma hirdeti meg a sajtón keresztül, az összegyűlő pénzadományokat pedig az öt legnagyobb karitatív szervezeten keresztül juttatja célba (e szervezetek maguk is az alapítvány kuratóriumának a tagjai). Mikor hirdet gyűjtést az alapítvány?

 A hívásokon keresztül összegyűlő pénzadományokat a telefonszolgáltatók átutalják a Nemzeti Segélyvonal Alapítványnak, amely a karitatív szervezeteken keresztül továbbjuttatja azt a bajbajutottaknak. A technikailag többhetes pénzügyi folyamatot az alapítvány lerövidíti úgy, hogy a már beérkezett telefonhívások fedezetével gyorshitelt vesz föl az OTP Banktól a pénzadományok azonnali eljuttatásához. 

 A 1752 jelenleg a Magyar Telekom, az Invitel, a Drávanet és a Netfon vezetékes készülékeiről, illetve a T-Mobil hálózatából, azaz a magyar telefonia cca. 62%-ból érhető el.

 A Nemzeti Segélyvonal 2005-ben létrehozott magánalapítvány, alapítója Iklódi András.